onsdag 13. juli 2011

Dag 3 - Ny dag, nye mål

Ja, hva skal man si? Etter å ha sittet på kontoret i 18 timer og "nippet" tre liter fransk hvitvin, dro vi hjem og lagde kveldsmat. Stekt kjøttdeig med Jarlsbergost. Nam. Kanskje ikke vår største kulinariske bragd, men mat er mat, okke som. Skal forøvrig ikke skryte på meg å huske noe særlig av hva det smakte, men nesten fritt for karbohydrat, det var det. Har muligens noen vage minner om at jeg prøvde meg som bulemiker en gang rundt halv seks i natt. Jaja, hva gjør man ikke for figuren.

Dette bringer oss over på dagens store mål, nemlig å skaffe en badevekt, samt begynne å legge ut noen deilige oppskrifter på bloggen. Om det er noen i Oslo som kan tenke seg å låne bort ei vekt i fire uker, vil vi sette enorm pris på det. Thomas mener bestemt at han har lagt på seg en del de siste tre dagene, men jeg mistenker at det bare er mangelen på energi som er problemet. Dette, og mange andre spørsmål kunne vi ha fått svar på, hadde vi bare hatt en vekt. Det er vel strengt tatt litt merkelig å ha en blogg om kosthold, uten å kunne vise resultater. Skjerpings!

Valget av dagens frokost falt på to frekke salater. En tunfisksalat med spinat, tomat, rødløk og paprika samt annet snadder til Thomas. Jeg spiste ca. det samme, bortsett fra at jeg bytta ut den hersens tunfisken med kalkunfilet. Tunfisken er utrydningstruet, og jeg vil åpenbart ikke ta del i en utvikling som ikke er bærekraftig. I tillegg hater jeg smaken av tunfisk. Det er vel egentlig hovedargumentet for at jeg ikke gidder å spise det.

Her er et flott bilde. Oppskrifter kommer i løpet av dagen, som sagt.

Sunt og godt!





















Nå er det Tour de France, og selv om sola skinner, og det er steinvarmt ute, er det ingen fare for at for at vi kommer til å bevege oss noe sted før målgang. Vi sitter godt plantet i sofaen og trives med det. Vi har planlagt en ny treningsøkt når temperaturen synker litt, og det blir levelig ute. Thomas greide å drikke av seg prolapsen i går, og er utelukkende positiv til flere fysiske utfordringer. Nå, derimot, skal vi kose oss med en iskald vodkashot. Med god samvittighet. Følg med senere for middagstips og oppskrifter.

Erik

1 kommentar: