lørdag 16. juli 2011

Dag 6 - Fremskritt

Haha, jeg vet nesten ikke hvor jeg skal starte. Gårsdagen var meget strabasiøs. Etter vårt forrige innlegg, så bedrev vi som nevnt litt hasardspilling, og tok et nytt dypdykk inn i hvitvinseuforien. Selve gamblinga gikk heller dårlig for meg, men Thomas gjorde det etterhvert knallsterkt etter en rekke nøye overveide og planlagte valg. Så vi gikk på byen med godt mot og gode kolleger. Etter en kjempegod flaske vin på Byråkrat, endte vi på Jaeger. I det vi kom til baren følte jeg meg passe teit der jeg sto og ropte at jeg skulle ha Pepsi max i romdrinkene. Men godt var det uansett. Nesten fritt for karbo også. Midt i blinken faktisk. Jaeger gikk tom for pepsi max etterhvert også, så da prøvde Thomas forklare for den allerede dritstressa bartenderen at vi åpenbart trengte en erstatning. For vi måtte ha flere drinker. Og vi ville ha dem nå. Så vi endte opp med å sitte der og drikke gin med farris. Innafor! Her er en saftig liten bildeserie fra Jaeger.

Utrolig fornøyde med å endelig å fått en dram















Thomas gir en tommel opp














Jeg kunne ikke være noe dårligere.














Godt med lavkarbodrink!






















Etter mang en deilig lavkarbodrink tok vi bena fatt og bega oss ut i sommernatten. Tanken var å ta bussen hjemover, men en uforutsett hendelse hindret oss i dette: Vi møtte verdens fulleste kvinne. Erik var god i gassen han også og tradisjonen tro utga han seg for å være dansk. Fornøyelig opplegg. Helt til kvinnen begynte å gyve løs på Erik. Det hele så ganske dramatisk ut, men dramatikken og redselen forsvant fort da jeg tok meg selv i å stå og filme strabasene. Da ble hele opptrinnet egentlig ganske komisk og underholdende. Jeg ble en smule nervøs når kvinnen plutselig prøvde å gripe etter telefonen min. Hun hadde åpenbart, til tross for eventyrlig høy promille, fått med seg at jeg sto og filmet det hele. Dessverre endte dette angrepet med at filmingen tok slutt, men vi syns uansett at filmen ble ganske så artig.



Men nok om gårsdagen. I forhold til lavkarbodietten har vi i dag gjort store fremskritt. Den gavmilde leseren som ønsket å låne bort badevekten sin har ikke latt høre fra seg. Vi bestemte oss i dag endelig for å ta saken i egne hender og tok turen innom Clas Ohlson. Dette for å sjekke prisene på badevektmarkedet. Gleden var stor da vi fant ut at det ikke var nødvendig å faktisk kjøpe en vekt. Alle modellene sto linet opp og det var bare å prøve seg frem. Perfekt tenkte vi. Penger spart = mer penger til deilig, knusktørr hvitvin.

Leserne våre lurer nå selvfølgelig på hvordan det sto til med vekten vår, nå etter å ha kuttet karbohydrater i nesten 6 dager. De foreløpige resultatene er som følger:

Erik: 70kg før kuren startet er blitt til 68kg.
Thomas: 96kg før kuren startet er blitt til 94kg.

Ikke verst tenkte vi med det samme, men det er egentlig ganske åpenbart at vi hadde mistet en del vekt med tanke på all den deilige hvitvinen vi har drukket de siste dagene i tillegg til at vi har spist en god del fett og minimalt med karbohydrat.

Dette er stort sett det eneste som har skjedd i dag. Vi spiste salat med olje og krydder til lunsj og i skrivende stund sitter vi å drikker en herlig Gin med farris. Vi hadde egentlig tenkt å prøve Tonic Light for første gang men ICA var utsolgt for dette. Det suger litt, men farris er også godt, samtidig som at den sammen med ginen bidrar til at vi blir fulle og slanke. Herlig.

Erik og Thomas.

1 kommentar:

  1. Gin og Farris er en vinner! Ikke fordi jeg har hatt anoreksi i seksten år altså. Men fordi granbar faktisk er steingodt.

    Flirer av dere gutter. Attegåran. Artig <3

    SvarSlett