fredag 15. juli 2011

Dag 5 - Energimangel

Jeg har lært noe viktig i løpet av de siste dagene. Man skal ikke love noe man ikke klarer å holde, og at det er innmari vanskelig å holde det man lover når kroppen er blottet for energi. Karbohydratmangelen begynner å sette sitt preg på hverdagen. Eventuelt så er det all den jævla hvitvinen som gjør det. Uansett. Vi har ikke klart å oppdrive en vekt, og vi har ikke lagt ut noen oppskrifter. Dette til tross for at vi kunne få låne en badevekt av en trofast leser. Jeg kan ikke annet enn å beklage. Men! Jeg har også noen gode nyheter. Mange av dere har etterlyst en videoblogg, og dette skal vi prøve å gjøre noe med. I løpet av helgen har vi store planer om å lage litt kjøkken-tv, hvor vi trikser og mikser på kjøkkenet, og virkelig hoster opp kulinariske opplevelser. Det blir fett. Bokstavelig talt.

I går lå vi tolv timer på sofaen og var veldig deprimerte, og ute av stand til å gjøre noe som helst. Men etter å ha konsumert opp all vodkaen i huset, fant vi ut at vi måtte lage noe ordentlig mat. Den typiske bakfullmaten inngår ikke helt i kuren vår. Så vi måtte improvisere litt. Det endte med løvbiff med en slags lavkarbo-bernaisesaus og en nydelig mos jeg lagde av blomkål, brokkoli, sellerirot, hvitløk og latterlige mengder smør og pepper. Energinivået i kroppen var da dessverre så lavt at jeg ikke klarte å ta bilde av det. Det jeg derimot har bilde av er dette.



















Nok en flaske. Men problemet er at jeg ikke aner hvor eller når det er tatt. Jeg går ut i fra at det er fra onsdag, men har ingen minner av det. Derfor må vi spørre våre om hjelp. Hvor i all verden er dette bildet tatt?

2 kommentarer:

  1. når energimangelen går over etter en uke får man MASSE mer energi, hvertfall gjorde jeg det! ps det er ikke lurt å slutte på lavkarbo senere, da blir man slapp og tjukk igjen

    SvarSlett
  2. Hei Marn.

    Vi tenker å holde oss til kuren 1 mnd, og deretter forsøke hvitvinskuren som er omtalt i Magasinet. Den kan bli litt vanskelig å kombinere med jobb, men hva gjør man ikke for skjønnheten...

    mvh
    Erik og Thomas.

    SvarSlett